텍사스 Plano 소재 기업에서 IT Helpdesk Technician를 모집합니다
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작성자 Gemimiso 댓글 0건 조회 11회 작성일 25-11-25 05:39본문
| 지역 | DALLAS | 직종 | 사무직 |
| 연락처 | 214-444-0240 | 담당자 | Katherine |
텍사스 Plano 소재 기업에서 IT Helpdesk Technician를 모집합니다.
Job Title: IT Helpdesk Technician
Condition: Full-time, 1 year contract + extension
Hours: 8:30~17:30
Location: South Plano, TX
Responsibilities:
Serve as the first point of contact for customers seeking technical assistance over the phone or email
Perform remote troubleshooting through diagnostic techniques and pertinent questions
Determine the best solution based on the issue and details provided by customers
Walk the customer through the problem-solving process
Direct unresolved issues to the next level of support personnel
Provide accurate information on IT products or services
Record events and problems and their resolution in logs
Follow-up and update customer status and information
Pass on any feedback or suggestions from customers to the appropriate internal team
Identify and suggest possible improvements on procedures
Requirements/Qualifications:
Proven experience as a help desk technician or other customer support role
Tech savvy with working knowledge of Laptops(including printer), network and security software (NASCA, ESCORT, Anti-Virus etc.)
Solid understanding of computer systems, mobile devices and other tech products
Able to install and configure Laptops, PC's and Desktops, Printers and peripherals
Ability to diagnose and resolve basic technical issues
Computer skills must include Microsoft Office Suite, SAP GUI
Install and repair Laptop PC, Printers
Experience with LAN and Cabling
1-4 years of experience in helpdesk tech support and/or with related education/training backgrounds
But entry level is applicable.
Excellent communication skills
Customer-oriented and cool-tempered
BSc/BA in IT, Computer Science or relevant field
A+ Certificate is preferred
주요 업무:
신속한 IT 써포트를 위한 전화/이메일 응대
문제에 대한 전문적인 진단 및 해결
고객을 대응한 단계별 문제 해결 방안 안내
해결되지 않은 문제에 대한 신속한 상부 보고
IT 제품/서비스 관련 정확한 정보 제공
문제 및 해결 과정에 대한 체계적 문서화
고객 정보 후속 업데이트
고객에 대한 피드백을 관련 팀에 전달
업무 절차 개선사항 발굴 및 제안
자격 요건:
헬프데스크 또는 고객 지원 직무 경험 보유 우대 / 신입 지원 가능
관련 분야에서 1~4년 경력 또는 트레이닝 이수자 우대
IT/컴퓨터공학 등 관련 전공 학사 학위 우대
노트북/PC(프린터 포함), 네트워크, 보안 소프트웨어(NASCA, ESCORT, Anti-Virus 등) 관련 지식
컴퓨터 시스템, 모바일 기기, 기타 IT 제품에 대한 기본 이해
노트북/PC/데스크탑, 프린터 및 주변기기 설치·설정 가능
기본적인 기술 문제 진단 및 해결 능력
Microsoft Office Suite, SAP GUI 사용 가능
노트북/PC 및 프린터 설치·수리 경험 우대
LAN 및 케이블링 관련 경험 우대
우수한 커뮤니케이션 능력
고객 중심적이고 안정적인 대응 가능
A+ 자격증 소지자 우대
** 채용 절차: 서류 전형, 전화 인터뷰, Onsite 인터뷰
** 지원 및 문의 방법: recruiting@people4nets.com 으로 이력서 송부 (담당자: Katherine), (문의) 214-444-0240댓글목록
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